3♢ De weg naar Bullenbaai.

15 januari 2016 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Ik was bang dat ik deze wegen niet snel ging onthouden. Normaal ben ik al geen ster in het hebben van een redelijk richtingsgevoel, maar dit wordt gewoon teleurstellend.

Maandag had ik mijn eerste stagedag bij Trunkdivers op kokomo Beach, Vaersenbaai. Gelukkig had ik mijn scooter al binnen, dus de bus kon ik deze keer vermijden. Om vanuit Willemstad richting kokomo te komen moet je normaal de grote brug over rijden, de koningin Julianabrug. Nu is echter het probleem dat scooter bestuurders die brug niet mogen passeren voor het risico eraf geblazen te worden door de wind.

Toch moet ik op een manier de Sint Annabaai oversteken, om in Otrobanda te komen. Zo heb ik dus ondervonden dat ik elke stagedag door Punda moet rijden en een brug, van bijna 200 meter lang waar dagelijks 15000 mensen overheen lopen, moet bewandelen met de scooter aan de hand duwend.

Die brug heet de Koningin Emmabrug, ook wel de pontjesbrug genoemd. Waarom de pontjesbrug? De brug drijft als het ware op zestien 'pontons' op het water, en het is de enige drijvende houten draaibrug ter wereld. Een 'ponton' is trouwens een soort van drijvend platvorm. Voor scheepvaart word de brug af en toe geopend, en dat duurt langer dan een half uur voordat hij weer dichtgaat en er weer mensen overheen kunnen lopen.

Dat hij ook open kan ben ik achtergekomen om kwart voor tien op een ochtend dat ik om 10 uur op stage moest zijn.

Maar in ieder geval, ik moest dus op Maandag om twee uur bij Trunkdivers zijn. Rond een uur vertrok ik, zodat ik zeker weten niet te laat kwam. Ik reed een aantal keer rechtdoor waar ik eigenlijk moest afslaan, draaide me net iets te vaak om, om terug te rijden en kwam langs een flamingo bezet meertje waar ik per se een foto van moest maken. Dus je begrijpt wel waarom ik er uiteindelijk om kwart over drie pas aankwam.

Nu, een aantal stage dagen verder en ondanks alle ingewikkelde weggetjes en hindernissen die ik moet passeren om op stage te komen, vind ik het echt een heerlijke weg om dagelijks te mogen rijden.

1. Mams:
    27 januari 2016
    Hihi gek kind. Ik reis met je mee iedere dag nu...weer lekker beeldend geschreven.
  2. Han:
    27 januari 2016
    haha je hebt de mentaliteit van daar al meteen overgenomen zo te horen.....heerlijk relax