6♢ Tijd vliegt.

15 april 2016 - Saliña Harbour View, Nederlandse Antillen

Er zijn alweer een aantal weken voorbij gegaan op dit mooie eiland. De dagen lijken nu twee keer zo snel te gaan in vergelijking tot de eerste maand dat ik hier zat. Ik loop nu zo'n 5 a 6 dagen stage per week en ondanks de rust qua duikers op stage, bevalt het me prima.

Dinsdag 12 april heb ik dan eindelijk mijn duikbrevet gehaald voor Open Water. Het mocht even duren, maar dan heb ik uiteindelijk toch wat. Ik ben ook van plan meteen door te gaan voor mijn Advance brevet. Daarvoor moet ik nog 5 duiken maken. Een navigatie duik, een diepdruk, een nachtduik en nog 2 duiken.

Ik heb de nachtduik van Advance al gehad. Samen met twee vrienden van het studentenappartement stonden we rond half 8 klaar op kokomo om de duik te doen. Het werd uiteindelijk een hele leuke duik! En we hebben veel leuke dingen onder water gezien. Een nachtduik is zo anders dan overdag het water in gaan. Je ziet alleen datgeen waar je je lamp op schijnt, en de rest om je heen is donker. Ook valt het licht van de maan erg mooi op het water, en wanneer je al de lichten onder water uit doet, zie je dat extra mooi. Om je heen zwemmen natuurlijk allemaal beesten en vissen waaronder ook plankton, wat groene lichtjes geeft in het water. Het was echt een super ervaring !

Verder is er niet veel bijzonders gebeurd. Er gaan langzamerhand weer wat mensen van het appartement terug naar huis, wat altijd jammer is. We hebben een goede vriendin uitgezwaaid, en dat doet me toch wel eraan herrineren dat mijn tijd het ook tot een einde loopt. Nog minder dan twee maandjes en ik sta weer in het koude Nederland. Ik zie het opzich best wel zitten om over twee maandjes weer lekker thuis te zitten.

Gelukkig valt er nog veel te zien en te ontdekken op dit eiland en mag ik me ook gaan verheugen op de komst van mn tweelingzus en mijn beste vriendinnetje ! ♡

1. Mams:
    15 april 2016
    Aaah wat lief dat laatste
    En....eindelijk...weer een verhaal.!!
  2. Han:
    16 april 2016
    wat fijn te horen allemaal en vooral dat Maike komt en je beste vriendin....
    gewoon nu nog volop genieten en als jij terug komt is het hier ook heerlijk warm pop dikke kus