4♢ Elke dag iets nieuws.

30 januari 2016 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vijf dagen in de week rij ik dezelfde weg heen en terug. En toch lijkt het elke keer een andere weg. Niet vanwege de manier dat ik de wegen lastig vind te onthouden, want inmiddels rij ik deze weg met mijn ogen dicht. Maar ik hou ze liever open, want elke dag kom ik onderweg dingen tegen die mijn aandacht trekken, verschillende dieren die de weg over rennen of vliegen, lachende lokale mensen die op zn hardst tegen elkaar praten, toeristen waarvan hun gezichten eindeloos verborgen zit achter fotocamera's, kleine onopvallende restaurantjes aan de kant van de weg, etc. Elke dag is het een nieuwe weg, om wat ik te zien krijg.

Op sommige dagen rij ik terug in schemering, soms zelfs in het donker. Het is moeilijk uit te leggen, maar de overgang tussen dag en nacht, licht en donker, is hier voor mij veel duidelijker dan in Nederland. Ik heb het gevoel dat ik in Nederland leef in een soort haast, op een agenda. Daar stond ik nauwelijks stil om, bijvoorbeeld, naar de zonsondergang te kijken of de sterren een voor een helder te zien worden wanneer de nacht valt. Het gebeurde daar gewoon, zonder dat ik er erg in had, was het donker. Niet dat het noodzakelijk is om elke avond bewust te zijn van de veranderingen om ons heen, maar het valt me gewoon op dat ik in de maand dat ik hier zit, vaker een zonsondergang heb gezien dan in mijn hele leven in Nederland. Oftewel, ik ben me hier meer bewust van. Of ik heb gewoon tijd teveel, kan ook.

Mijn stage plaats is trouwens super! Trunkdivers is een duikschooltje dat, naar mijn mening, op een van de leukste standjes ligt. Het is maar een klein strandje, maar ideaal om te duiken. Dat is mij verteld, ik zelf heb pas twee keer gedoken, beide keren op kokomo beach, dus veel weet heb ik er niet van.

Mijn werkdagen zijn van 10 tot 6 en net zoals elke baan, gaan sommige dagen snel voorbij en andere dagen rustig. Maar elke dag is het weer heerlijk om daar te zijn, bezig zijn met mensen die duikspullen willen huren of gewoon een praatje willen komen maken, een boekje lezen en af en toe zelf het water in gaan om te gaan snorkelen. Ik kan me het hier in ieder geval wel vinden voor de komende maandjes.

1. Judith:
    19 februari 2016
    Hey meis. Kon je blog niet meer vinden haha. Nu wel weer dus. Leuk geschreven. Kijk uit naar je volgende verhaal. Probeer dat vast te houden. Bewust leven. Xx
  2. Mams:
    1 maart 2016
    Ik wil nog wel een verhaal....:-| x