5♢. Houseparty at Salinja.

28 februari 2016 - Saliña Harbour View, Nederlandse Antillen

Ik had mezelf nog zo beloofd elke week er iets nieuws op te zetten. Dat is niet helemaal gelukt, helaas. Nog niet eens een klein beetje. Misschien betekent het alleen alleen maar dat ik te druk bezig ben met het naar mijn zin hebben om de tijd te nemen om erover te schrijven.

Ik kan alleen maar vertellen dat ik me steeds meer thuis voel, merendeels door de mensen die ik heb mogen leren kennen. Maar ook vanwege de vrijheid en onbezorgdheid die ik hier ervaar. Ik kan niet nadrukkelijk genoeg zeggen in wat voor een ontspannen omgeving ik hier leef.

Van de week was mijn scooter er mee opgehouden in de avond op de weg van stage terug naar huis. Gelukkig hoefde ik maar één telefoontje te plegen, en een huisgenoot kwam mij zonder probleem ophalen, ondanks dat het een half uurtje rijden was. We hadden mijn scooter aan de kant van de weg achtergelaten en waren nog op tijd om aan te schuiven bij de huis barbecue.

Diezelfde avond hadden we bij ons studenten appartement een huisfeest. Rond 10 uur kwamen de feestgangers, waaronder meer dan de helft Nederlandse stagiaires, binnendruppelen. De muziek die eerst geregeld werd door middel van een afspeellijst, werd ongezien vervangen door een draaitafel met een dj die te gast was op het feest. Naar mate de uren verstreken, vermeerderde het alcohol gehalte in ieders bloed. De muziek was luid en de sfeer was perfect. Al met al was het een geweldig feest.

Helaas waren onze huisbazen het daar niet mee eens, we kregen dan oom allemaal een zeer creatieve mail toegestuurd de dag erna. Ik citeer: 'Het volume van de muziek was ontoelaatbaar en waanzinnig hard, waarbij de beats dwars Door het lichaam gingen, met een dj die de longen uit zijn lijf schreeuwde.'

Een erg leuke mail dus, maar wij hebben het leuk gehad en daar gaat het zich eenmaal om. Ik denk dat ik voor vele spreek als ik zeg dat zo'n huisfeest wel vaker voor mag komen.

1. Mams:
    7 maart 2016
    I know it's not just party , maar heerlijk te lezen dat je het zo naar je zin hebt. ...
  2. Han:
    7 maart 2016
    daar gaat het om wat jouw mama zegt
    als je maar geniet